A A A K K K
людям з порушенням зору
Гуманітарний відділ виконавчого комітету Миронівської міської ради Обухівського району Київської області

12 способів зробити дистанційне навчання цікавим

Дата: 23.04.2021 15:17
Кількість переглядів: 592

Фото без описуОстаннім часом і учні, і вчителі стикаються з новими умовами навчання, які викликані епідемією COVID-19. Коли діти змушені пристосовуватися до дистанційного навчання, вони перестають отримувати задоволення від навчання. Ба більше, навіть переконати дитину виконувати домашні завдання може бути складно.

У деяких сім'ях ситуація ускладнюється тим, що батьки багато часу проводять на роботі, у них немає доступу до всіх технологій, необхідних для дистанційного навчання тощо. Згідно зі статистикою, кожна п'ята дитина залишається без нагляду до вечора, поки батьки не повернуться з роботи. Багато сімей не мають домашнього інтернету.

Однак навіть якщо батьки багато часу проводять на роботі, вони можуть допомогти дитині зробити дистанційне навчання цікавим. Наведемо декілька порад для учнів молодших, середніх і старших класів. Ці поради допоможуть дітям отримувати задоволення від навчання в умовах карантину.

Багато дітей вважають домашні завдання нудними або просто відчувають занепокоєння, коли батьки кажуть їм іти вчити уроки. Але це не означає, що всім дітям потрібна однакова мотивація. Коли йдеться про виконання домашніх завдань, враховуйте вік дитини.

Поради для молодших школярів

Маленьким дітям часто буває важко зосередитися на дистанційному навчанні й виконанні домашніх завдань: удома вони стикаються з безліччю відволікаючих чинників. Як їх подолати? Зробіть навчання схожим на гру.

1. Зробіть місце, де дитина вчить уроки, більш цікавим. Діти найчастіше вчать уроки у своїй кімнаті або в тій, де мають місце за столом. Але там дуже часто є багато речей, які відволікають дитину. Перед початком навчального року створіть для неї «місце для уроків» у тихій частині квартири. Маленькі діти будуть в захваті, якщо ви назвете це місце «замком для уроків». Головне, щоб це місце було добре освітлене. Забезпечте дитину необхідним приладдям, щоб їй не потрібно було залишати це місце, поки вона не вивчить уроки.

2. Засікайте час. Маленькі діти люблять усілякі змагання. Зробіть виконання домашнього завдання схожим на змагання. Наприклад, рахуйте, скільки слів дитина зможе правильно написати або скільки математичних прикладів розв'язати за 10 хвилин. Наступного дня запропонуйте малюкові «побити» власний рекорд. Якщо в дитини є брати або сестри, ви можете влаштувати змагання між ними.

3. Застосовуйте навчальні мобільні додатки. Додатки зроблять вивчення шкільних предметів (наприклад іноземних мов або математики) більш захопливим. Це буде особливо корисно у вивченні предметів, які важко даються дитині.

4. Використовуйте пісеньки й римування. В інтернеті можна знайти найрізноманітніші пісеньки й римування, за допомогою яких можна вивчити український чи англійський алфавіт, назви планет Сонячної системи, дні тижня, кольори веселки й багато інших речей, які школярі вивчають у молодших класах. Якщо ви не можете знайти пісеньку на будь-яку тему, можете самі скласти її разом з дитиною.

Поради для учнів середніх класів

У середніх класах діти стають більш самостійними і можуть виконувати домашні завдання самостійно або з однолітками. Завдання дорослих у цьому віці – надавати дитині невелику підтримку й допомагати навчатися дисципліновано.

5. Використовуйте метод «продуктивного часу». Він полягає в тому, що ви встановлюєте дитині таймер на певний час. На цей час вона повинна зосередитися на виконанні завдань. Коли встановлений час сплине, вона може зробити невелику перерву перед наступним «продуктивним» періодом. Після того як дитина виконає всі необхідні завдання, можна чимось її нагородити. Це теж добре мотивує учнів середніх класів.

6. Дозвольте дитині вчити уроки разом з друзями. Якщо дитині важко дається якийсь предмет, вона може вчити уроки разом з другом. Під час карантину це можна робити в режимі онлайн. Спільне виконання домашніх завдань зміцнює в дітей почуття товариськості. При цьому ви менше контролюєте дитину й можете зайнятися в цей час своїми справами.

7. Створіть дитині розпорядок. Якщо в дитини немає розпорядку, це може викликати у неї стрес. Визначте час, коли вона має щодня виконувати домашнє завдання. Крім цього, ви можете придумати певні ритуали. Наприклад, під час виконання уроків ви можете вмикати дитині музику, яка їй подобається. Також можете запропонувати дитині винагороду за добре виконану роботу (наприклад, це може бути невелике частування).

8. Зберігайте позитивний настрій. Дитина дивиться на вас і формує своє ставлення до навколишнього світу. Звертайте увагу на те, як ви ставитеся до виконання домашніх завдань. Якщо ви вважаєте домашні завдання необхідною рутинною роботою – імовірно, що дитина вважатиме так само. Ставтеся до домашніх завдань як до цікавого заняття, упродовж якого можна дізнатися щось нове.

Поради для старшокласників

Якщо дорослі просто контролюватимуть старшокласника й нагадуватимуть йому, щоб вивчив уроки, це не спрацює. Допоможіть йому самостійно організувати процес підготовки домашніх завдань. Перевіряйте його приблизно раз на тиждень, щоб дізнатися, чи потребує його план коригування.

9. Будьте організовані. Старші класи – це ідеальний час, щоб підготуватися до самостійного життя, яке настане після закінчення школи. Поясніть підліткові, що для досягнення своїх цілей він повинен будувати плани і крок за кроком досягати їх.

Коли дитина отримує завдання на тиждень, місяць або чверть, спочатку вона повинна розбити завдання на етапи і визначити терміни їх виконання. Старшокласник може використовувати для цього настінний календар або додаток у телефоні.

10. Винагороджуйте себе. Робота дається легше, коли знаєш, що в результаті тебе чекає нагорода. Запропонуйте дитині включити таймер. Поки він відраховує час, вона повинна без перерв виконувати завдання. Після того як встановлений час закінчиться, дитина може винагородити себе чимось смачним або провести якийсь час у соціальних мережах.

11. Оновіть робоче місце. Дозвольте підліткові самому облаштувати місце, де він учить уроки. У нього повинно бути завжди напохваті все необхідне приладдя: ручки, маркери, липкі стікери, папір тощо. Поряд з робочим місцем дитини можна повісити коркову дошку або фліпчарт, щоб вона могла прикріплювати листки з нотатками або писати на фліпчарті маркерами.

12. Слухайте музику під час виконання завдань. Фонова музика підвищує продуктивність. Тому дозвольте дитині слухати музику, коли вона вчить уроки. Краще слухати музику без тексту, щоб запобігти відволіканню.

Ресурс: http://osvita.ua/school/method/81566/


« повернутися

Вхід для адміністратора