Обласний майстер-клас вчителів української мови та літератури
Дата: 22.12.2022 09:56
Кількість переглядів: 273
21 грудня 2022 року в Опорному закладі освіти "Миронівський академічний ліцей імені Т.Г.Шевченка Миронівської міської ради Київської області" відбулося перше засідання обласного майстер-класу Зленко Любові Миколаївни з теми "Розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителя української мови та літератури".
Модератор Яровенко Юлія Михайлівна, провідний фахівець гуманітарного відділу виконавчого комітету Миронівської міської ради Київської області, розпочала роботу майстер-класу, оголосила план проведення заходу в змішаному форматі, наголосивши на дотриманні учасниками безпекових умов. До онлайн-конференції в Zoom приєдналися 32 учасники з 11 територіальних громад Київщини, які креативно та результативно попрацювали над темою заняття "Напрямки цифрової компетентності педагогічного працівника. Особистісна позитивна мотивація вчителя щодо формування цифрових компетентностей".
Заступник директора Опорного закладу освіти "Миронівський академічний ліцей імені Т.Г.Шевченка Миронівської міської ради Київської області" Шкапа Світлана Степанівна познайомила учасників з ліцеєм, презентувала сучасні підходи педагогічного колективу до організації та здійснення освітнього процесу.
Бичевська Лідія Василівна, методист відділу української мови і літератури, зарубіжної літератури КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів", акцентувала увагу на нормативних документах, які регламентують роботу майстер-класу, Положенні про обласний майстер-клас, значимості для ефективної роботи майстер-класу вхідного анкетування.
Познайомившись в інтерактивному режимі з 30 учасниками з 11 територіальних громад Київщини, керівник майстер-класу Зленко Любов Миколаївна, учитель-методист Опорного закладу освіти "Миронівський академічний ліцей імені Т.Г.Шевченка Миронівської міської ради Київської області", розпочала заняття. Тезисно було розглянуто Концепцію розвитку цифрових компетентностей до 2025 року, Концепцію педагогічної освіти та проаналізовано Європейську рамка цифрової компетентності для освітян (DigCompEdu). Учителі української мови та літератури ознайомилися з напрямками цифрової компетентності: учитель у цифровому суспільстві, професійний розвиток, використання цифрових ресурсів, навчання та оцінювання учнів, формування їхніх цифрових компетентностей. В інтерактивний спосіб Любов Зленко провела конструктивний і творчий діалог з учасниками майстер-класу. На національному порталі з розвитку цифрової грамотності "Дія.Цифрова освіта" можна знайти багато корисних онлайн-продуктів. Тест «Цифрограм для вчителів» створений на основі рамки професійних компетентностей педагогічного працівника, містить 63 запитання, що згруповані в 5 сфер та покликані оцінити 21 професійну цифрову компетентність. Після складання тесту кожен учитель отримає електронний сертифікат, у якому буде вказуватися рівень оцінки за кожною з цих 5 сфер. Керівник майстер-класу запросила колег долучитися до цієї спільноти, адже загалом є понад 65 освітніх серіалів із цифрової грамотності.
Особлива увага педагогів була привернута до питань про унікальні можливості та особливості ведення особистих і навчальних Google-сайтів. Упродовж заняття використовувалися інтерактивні форми та методи роботи. З учасниками майстер-класу проводилося інтерактивне опитування «Які ваші очікування від майстер-класу?», «Які цифрові компетентності необхідні вчителю української мови та літератури?», «Напрямки розвитку цифрової компетентності педагогічного працівника». Училися створювати персональний Google-сайт. Цікаво і креативно педагогам презентовано електронне портфоліо Любові Зленко та методику "ТРОП -7С" - технологію розвитку особистісного потенціалу (самопізнання, самовизначення, самомотивація, самоорганізація, саморозвиток, самореалізація, самоудосконалення). Після рефлексії та підбиття підсумків заняття учасникам майстер-класу запропоновано виконати творчі завдання до наступної зустрічі в лютому 2023 року: скласти національний тест на цифрову грамотність "Цифрограм для вчителів" та змоделювати алгоритм підвищення власного рівня цифрової компетентності.
Схвальну оцінку продемонстрували учасники майстер-класу та побажали Любові Зленко наснаги і нових звершень.